Vi arbeider hele tiden med å holde våre verktøy og tjenester oppdaterte og brukervennlige. Nå er utseendet i endring, samt at søknad om endring av gitt tillatelse i MAKS-søk er rett rundt hjørnet.
Den observante bruker har nok oppdaget endringer i MAKS med tanke på brukergrensesnitt og utseende. De påbegynte endringene i grafikk og layout er en prosess som vil gå over lengre tid slik at det ikke innebærer nedetid eller påvirker brukernes arbeid.
De første stegene er allerede synlige. Tidligere hadde MAKS en toppmeny der man fant informasjon man ikke trengte så ofte som f.eks. prisinformasjon eller bestilling av demoversjoner. Disse funksjonene er nå flyttet helt nederst på siden, slik man kjenner det fra hjemmesiden vår. Videre finner man nå funksjonen Opprett kvalietsplan under Bedriftens kvalitetsplaner i tillegg til menylinjen. Fremover kommer vi til å rydde og forenkle også i øvrige menyer.
I MAKS-søk jobber vi med de siste funksjonene som Søknad om endring av gitt tillatelse og Digitale samsvarserklæringer. Her har det vært noen mindre feil i oppsettet fra DIBK og Altinn som har skapt forsinkleser, men disse vil bli tilgjengelig så snart dette er løst på myndighetssiden.
Når vi er ferdig med funksjonalitet for disse to skjemaene, vil vi forbedre brukergrensesnittet også i MAKS-søk. I denne sammenheng vil det være naturlig å se etter flere synergier mellom MAKS og søknadsløsningen.