Morgendagens skoler – et samspill mellom arkitektur, pedagogikk og læring

Morgendagens skoler – et samspill mellom arkitektur, pedagogikk og læring, er et fireårig innovasjonsprosjekt i offentlig sektor finansiert av Norges Forskningsråd og de fire samarbeidskommunene Tromsø, Trondheim, Bergen og Nordre Follo.

SINTEF Community og NTNU Institutt for pedagogikk og livslang læring er FoU partnere i prosjektet.

Les mer om prosjektet her.

Gjennom et tverrfaglig arbeid som utforsker samspillet mellom arkitektonisk utforming, pedagogikk og organisering av skolehverdagen, har det blitt utviklet forskningsbasert, empirisk kunnskap om hvordan skolers fysiske miljøer brukes og oppleves av forskjellige brukere, og hvordan dette svarer på opplæringas mål og forutsetninger.

Fredag 29. november 2024 arrangeres det en åpen konferanse i Tromsø der funn og resultater fra dette fireårige forskningsprosjektet, vil bli formidlet. Konferansen vil samle skoleplanleggere og pedagoger fra hele landet, i tillegg til arkitekter og kommuner, som denne konferansen vil være svært relevant for.

Les mer og meld deg på her.

Relaterte saker


Mest leste saker